onsdag 11 april 2012

Bordsplacering - del 2

I februari visade jag några strutar som jag altrat till bordsplacering i min familj. Här finns en länk till det inlägget, och nu tänkte jag visa upp del 2 av våra bordsplaceringsstrutar.

Som jag berättade i förra inlägget så var detta min systers idé, som jag sedan spann vidare på. Det är sällan vi har bordsplacering i min familj, om inte för att säga aldrig. Men dessa gjordes för att kunna ha något fint att sätta på bordet vid större middagar. Trevligt, tycker jag. :)



Här är min svägerskas strut. Hon fick en somrig strut då det är hennes favoritårstid. Varför jag hängde upp hennes namn på en tvättlina vet jag inte... ingen symbolik i det, tror jag. ;) Jag tyckte det blev sött. Duttade med glitterlim på några ställen också, i svart och gult. 



Så här blev den strut jag gjorde till mig själv. Jag klippte först ut pappret så att det skulle passa på struten. Sen stack jag hål genom pappret med syl, med en stencil, för att skapa namnet och swirl-mönstret - sen var det bara att sy. Bordering har jag hållit på med mkt i mitt liv, men inte så mkt längre. Scrapbooking har fått större plats. Jag glittrade lite med glitterlim och la lite pearlmaker som snö på toppen.



På pappas strut lindade jag en bit ulltyg runt struten. Det blev en väldigt mjuk känsla. Sen satte jag dit foambokstäver och sydde fast dem med några korsstygn. En väldigt hemtrevlig strut, tycker jag. :)



Och till sist, min brors strut: Det blev en vintrig variant igen. Jag tycker om hur de olika nyanserna i grått passar ihop med rött. Och även här avslutade jag med att lägga på snö (pearlmaker i färgen: creme) på namnet och på toppen.

Så vad tycker ni? Visst är det en lite mysig bordsdekoration? Hoppas jag kan inspirera er till att göra något liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar