tisdag 14 februari 2012

Bordsplacering - del 1

För några jular sedan så kom min syster med en idé till mig. "Vad sägs om att göra bordsplacering till julafton, av äggkoppsvärmare?"


Kul och intressant, tyckte jag. På syrrans skrev jag med pearlmaker och dekorerade med glitterlim/stickles.


Hur ska jag spinna vidare på det här? Det fanns inte så många färger på äggkoppsvärmarna, och jag ville göra allas olika. Jag hittade några papperstrutar som jag gillade. Denna blev väldigt söt och somrig, fräsch i pastellfärger och vitt namn.


Första tanken var att göra alla med ett vintrigt/juligt tema, då idén var till jul. Denna fick det där krispigt kalla utseendet med svart, grått, vitt och silver - är riktigt nöjd med den här. :)


En till somrig, men med "snö" på namnet. "Snön" har jag gjort med hjälp av pearlmaker i färgen creme.


Min systersons bordsplacering fick likna en toppluva (igen min systers idé :). Jag klädde struten med en bit ullfilt, sen sydde jag fast namnet med några korsstygn, och igen "snö". På toppen satta jag fast en lite tofs för att verkligen göra det till en mössa.

1 kommentar: