tisdag 30 juli 2013

Need?

What does NEED have to do with it?



Det är en fråga som jag länge har tänkt att skapa kring. :)

Jag såg den första gången på Syfestivalen, då var den broderad på en tavla med en massa handväskor.


Så när jag såg detta underbara papper från K-Design så tänkte jag att det där passar perfekt med denna fråga.


Jag började med att klistra fast en del av pappret med Mod Podge i min Art Journal. Sen målade jag på lite slarvig med några av favoritfärgerna hos Golden fluid acrylics - Cobalt Turqouise, Quinacridone Magenta och Yellow Ochre. :)

Här ser ni vilka härliga färger det är och att de är transparanta, så när jag lägger på färg så syns fortfarande skorna igenom färgen. Denna färg har också ett helt annat skimmer i sig, även vad tex Deco Art acrylics har.


Visst ingår det en viss mängd shopping i denna hobby? ;) Förutom den kreativa delen av denna hobby, så skulle jag säga att shopping och förvaringslösningar tar lite plats också.

Det här är en fråga som ofta kommer in i mitt huvud då jag går runt i en scrapbutik - Vaddå BEHÖVER? Vad har det med saken att göra? ;) Sen är det väl väldigt sällan som man verkligen behöver mer pryttlar, men det är ju sååå roligt och det kommer ju sååå många nya fina saker, som man vill lägga vantarna på. :)


För att skapa lite struktur på min sida, så använde jag mig av Modeling paste från Daler Rowney över en TCW mask.

Den här modeling pasten är ungefär som Liquitex light modeling paste - lite mer böjdbar än vanligt modeling paste, stelnar inte riktigt lika hårt. Vilken jag använder mig av beror på känslan jag är ute efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar