onsdag 10 juli 2013

A Measure of Passion

Donna Downey är en kvinna i USA som är grymt duktig på att göra Art Journals, och måla. Ja, allt som har med färg o kladd att göra.


Varje onsdag gör hon en video, där hon visar hur hon gör en Art Journal. Och den här sidan skapade jag efter en video som jag såg i mars iår, och blev väldigt inspirerad av.


Här är hennes video. Såååå läckert! :)


Jag började med en mask från D.Downey - Dotted flowers, och modeling paste. Vid första anblicken ser masken lite konstig ut, men nu gillar jag den massor. Masken är egentligen 12x12, men här har jag vänt och vridit på den, så att mönstret skulle täcka hela uppslaget trots att det är större än 12x12.


Sen plockade jag fram några akrylfärger...


...och Liquitex iridecent medium - ett läckert glittrande, lysande medium. Happy! :)


Jag började med att lägga blå akrylfärg i botten, utblandad med mediet och mkt vatten. Sen gjorde jag likadant med den lila färgen. Färgerna höll jag väldigt blöt, och lät det rinna längs sidan. Överflödig vatten/färg duttade jag upp med en bit hushålspapper, för jag ville ändå att strukturen skulle synas bra.

Jag har inte använt mig av samma produkter som Donna gör i videon, men det här funkar lika bra. Man tager vad man haver. :)


Den här sidan skiner så läckert, ni borde sen den i verkligheten. :) Jag försökte ta ett kort så att ni ska förstå.  Till vänster ser ni mediet (Liquitex Iridecent Medium) och Inka Gold, och mitt på fotot ser ni Lumiere Metalic Acrylic Paint.

På vissa delar av den här masken så tycker jag att det ser ut som en världskarta. Vad tycker ni?


Jag drog med Mixed Media Inx pad över sidan, höll den horisontell så att det bara ska komma färg på det som sticker up. Sen använde jag mig av en spatel och drog ut inka gold o Lumiere metallic acrylic paint över sidan. Som en slut touch drog jag Distress ink pad - vintage photo lite slarvigt över sidan, för att få strukturen att synas lite mer.

Jag älskar de här underbara prickarna. Läckert, va? :)


Donna har ofta tags och en textstämpel på sina Art Journalsidor, och nu när jag köpt några av henne så kunde jag också ha det. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar