onsdag 19 juni 2013

Do it with passion

I april blev några av oss SweScrap-inspiratöser sponsrad av En liten butik. Jag fick ett riktigt härligt paket, med massor av roliga saker att skapa med.


Bland annat var det en mask från The Crafters Workshop med i paketet - i formen av en siluett. Jag gillar verkligen  dessa (det finns några varianter) för att resultatet blir så läckert, tycker jag. :)

Texten tror jag att jag har sett någonstans, men jag tog den ur minnet. Och det är verkligen något att leva efter.


När jag jobbar i min Art Journal så har jag en sk "Mop up page", där jag stämplar av masker som det finns färg kvar på och kladdar upp färg som blivit över. Dessa sidor är perfekta att använda när man jobba med masker i form av en siluette. Så här såg min "mop up page" ut, innan jag täckte den med brun färg.



Det är bra att använda en neutral akrylfärg, i detta fall brun, för att markera siluetten. Oftast använder jag svart akrylfärg runt siluetten, men den bruna färgen följde med i paketet från "En liten butik" - så då testade jag det. Och det gick ju bra. :)

När den bruna färgen torkat helt, så doodlade jag runt konturen på siluetten med en svart och en vit penna. Det gäller verkligen att färgen torkat helt, annars förstör man pennorna, plus att de inte syns. 


På min "mop up page" fanns det lite modeling paste. Jag älskar verkligen hur den skapar struktur även under den bruna färgen. 


Visst fick hon en riktigt flower power-klänning på sig? Kul! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar