tisdag 23 april 2013

Colorful life

I mars var det jag som var ansvarig för månadstävlingen hos Scrap-Perra.


Utmaningen var att tolka den här skissen som jag har ritat...


... samtidigt som man inspirerades av den här bilden.


Och så här tolkade jag utmaningen. :)
Jag följde skissen rakt av... och med detta tänkte jag visa er att det går bra att tolka en skiss även om man inte gör en layout av den. 


Fotona/rutorna på skissen fick bli "den grå vardagen" för mig, i form av fyrkanter som jag klippte ut från några grå spillbitar av cardstock.

Min tanke med sidan är att de grå rutorna (vardagen) väller in över min tid då jag får göra vad jag vill. Att när vardagen tar över så får man mindre tid till att skapa, ha roligt, umgås med familj och vänner - det som sätter färg på livet. :) Men glädjen finns där under och det är viktigt att komma ihåg det när det blir stressigt och vardagen känns väldigt grå.


Bilden innehåller några av mina absoluta favoritfärger - gul, turkos och rosa. Och det var det som inspirerade mig denna gång. Jag inspirerade även att använda olika masker med de olika färgerna.

I helgen har jag varit på en utbildningshelg på Ostindiefararen Götheborg, där jag bla annat fick lära mig att sätta och beslå segel på 15m höjd. Det var enormt lärorikt, och det ger alltid energi att testa sina egna gränser och träffa en massa nytt folk. :) Och imorgon äter jag middag med vänner.

Hur sätter du färg på ditt liv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar