torsdag 21 mars 2013

Shoppat lite :)

Förra veckan var jag till Täby centrum och shoppade lite. :)


Först gick jag till den klassiska pysselbutiken Panduro. Där finns det alltid massor av roliga saker att pyssla med. Denna gång behövde jag fylla på med svarta pennor, och det blev några olika tjocklekar som fick följa med hem.

Några andra söta saker fick också följa med. Ser ni det supersöta miniflaskorna längst ner i bilden? Tänkte ha sand i dem när jag scrappar ett strandfoto. :)


Nästa affär jag gick in i var Clas Ohlson. Ville köpa en "vattenpensel" efter tips från Pernilla på SweScrap. Jag har tyckt att de från Ranger är ganska dyra, och den här kostade bara hälften. Vet dock inte om den är lika bra, men jag gillar denna. :)

Sen shoppade jag med mig ett Baking Sheet. Det funkar utmärkt som underlägg när man kladdar med färg, som ett sådant där Craft Sheet (mkt dyrare...). Om jag vill måla med en mist, så sprayar jag lite på detta och kan sedan plocka upp färgen med en vanlig pensel - och sen är det bara att torka av. Man kan även jobba med de nya Distress paints på detta Baking sheet. Kladda ut några färger Distress Paint bredvid varandra, spraya lite med vatten och drag en tag genom färgerna. Tadaa! :)

Och det sista som jag köpte med mig från Clas Ohlson var möbeltassar. De små tänkte jag klistra fast på en Art Journal sida och skapa struktur, och de stora tänkte jag sätta under min Råskog istället för hjulen så att den går in under mitt skrivbord. Tack för tipset, MiaKL. :)


Den sista butiken som jag gick in i var Make Up Store. Kanske inte den vanligaste butiken att gå till för att köpa något pysselrelaterat, även om de har mkt färg i olika varianter.... :) Men jag hade fått ett tips från MiaKL om att deras tidning kunde vara intressant.


Och det var den definitivt!!! :)

Har ni sett vilka underbara ansikten att klippa ut och ha i min Art Journal det finns i den?!!!


Wow! :)

*klipp klipp klipp*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar