torsdag 14 februari 2013

Snart är det min tur!

Jag önskar er alla en
Glad alla-hjärtans-dag! 

Happy Valentine's day! :)

Idag på SweScrap jobbar vi med hjärtan som tema - konstigt, va?


Jag är alltid lite kluven när jag ombeds att jobba med hjärtan... jag vet, jag har mkt kärlek i mitt liv... men jag saknar ändå en viss sort av den.... men jag håller mig positiv ändå. :)

Ser ni hur jag jobbat med lite samma upplägg som på en layout? Det skulle kunna vara ett foto där hjärtat sitter och titeln där uppe till höger (där jag skrivit min titel...).


Så här såg min sida ut när jag började på den. När jag skapar andra sidor, och mistar över en mask så blir det alltid färg kvar på masken.... då "stämplar" jag av det på en annan sida - en "mop up page" som Dyan Reavelry säger. :)

Men jag tycker att detta ger en extra dimension till min bakgrund - mer lager-på-lager. :)


Jag börjar med att spraya vatten över hela min sida, sen mistar jag i några olika färger (skapar pölar med mist). Därefter tar jag en annan sida och trycker den över denna sida, så att jag plockar upp en del färg.

Visst ser ni vissa lager under, som syns igenom?


Nu ska jag ta bort lite färg, med sk ghosting technique. Jag sprayar vatten genom en mask och droppar lite vatten över sidan, sen väntar jag några sekunder innan jag torkar upp den färg som "lossnar" med en bit hushållspapper.


Jag måste visa er detta! Är det inte underbart? Jag blir alldeles lycklig. :D

Det är akrylfärg från Lumiere, med en metallisk lyster, som skiner igenom misten. Härligt! :)


Jag satte dit några bitar wasi tape på min sida, som sagt, lite som upplägget på en layout. Sen kladdade jag lite färg över, och duttade gesso över en bit punchinella. Jag textade även en del av min titel, och ritade konturerna med en vit penna.


Hjärtat är i flera lager, och ritat på en bit bokpapper som jag sen klippte ut.

Tanken är att titeln kan läsas på två olika sätt... lite beroende på vilket humör jag är på. :) Är det min tur snart? Snart är det min tur!

Hittar ni på något mysigt och kärleksfullt ikväll? Själv ska jag på middag och bio (Die Hard 5) med ett gäng vänner - det är också kärlek! :)

1 kommentar:

  1. Den är jättefin och lite sorgsen på något sätt!

    Jag ska ju bara hålla käft, varit tillsammans med min man i 21 år snart. Kärleken finns där för dig också, snart hoppas jag.

    Vinterkramen Anna

    SvaraRadera