onsdag 9 januari 2013

Malin 9år

Tänka sig. Ibland händer det att även jag knåpar ihop ett kort. :)

När min systerdotter fyllde år ville jag skicka ett kort till henne, då hon fyllde år mitt i veckan och vi firade henne helgen efter. För visst är det kul att få riktig post på sin födelsedag? :)

Bild lånad hos Swescrap.

Färgtemat på dagens kortutmaning hos Swescrap är ju helt underbar, och skissen är jättesöt.


Passade perfekt, tänkte jag och plockade fram mina scrapsaker. Kan även tilllägga att födelsedagsbarnet har en liknande leksak som denna...

Visst blev kortet sött?


Jag letade fram en fleece-dollie, långt ner i min scraplåda. Någonstans hade jag minne av att jag hade en sån här i perfekt färg. En vit utstansad cirkel satte jag i mitten, och några thickerbokstäver.


Och som sagt, jag är helt förälskad i färgerna. :)


På kortets baksida lät jag det prickiga rosa bandet spela huvudrollen, så jag klistrade fast det och doodlade lite runt det.


Över hela kortet stänkte jag med Distress Ink refill i färgen "Faded Jeans", och lite Glimmer Glam från Tattered Angel.


Då distress inks refiller är ganska starka i sitt pigment råkade färgen tränga igenom pappret till insidan av fotot. Men då var det bara att gilla läget, så jag markerade dem med en svart penna och doodlade några cirklar till. :)


Och så till kortets insida, där jag doodlade bokstäver i ett försök till grafiti-stil. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar