tisdag 15 januari 2013

Körsbärsblommor

I januari sponsrar Moma några Swescrapinspiratöser, varav jag är en. :)

Moma har en webbutik där hon säljer stämplar, både vanliga och digitala. Hon har jättemånga fina stämplar, och jag blev väldigt inspirerad när jag "bläddrade" runt i hennes webbutik. Jag jobbar sällan med motivstämplar, men det här var kul.


Jag fick de digitala stämplarna Körsbärsblom, stor och liten. Sen skrev jag även ut dem i lite olika storlekar, så man kan verkligen variera sig hur man vill ha dem.

Min tanke med texten är att jag måste komma ihåg att stanna upp och känna efter i vardagen. Titta mig omkring, andas och njuta av allt det vackra i naturen som finns runtomkring mig. Gissar att det är fler som borde komma ihåg det? ;)


Ni vet när det är alldeles fullt av körsbärsblom på våren. Doften och färgen är underbar, och det är ofta massor av blommor. Jag ville skapa känslan av denna mängd blommor, hur de faller huller om buller.


Jag färglade dem sparsamt med mina Faber Castell Pitt Artist pen big brush; i färgerna Leaf Green, Raw Umber, Ivory och Medium Flesh. Basen av sidan ville jag hålla så ren som möjligt... så jag behöll den vit, och skuggade med färgen Warm grey runt kanterna på blommorna och sidan. Sist la jag på lite stickles för att få lite glitter i dem.

Känner ni doften?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar