torsdag 6 december 2012

Freedom

Veckans Art Journal utmaning på Swescrap går ut på att våga testa tekniken "Image Transfer" och att skapa kring temat "Freedom".


Jag letade reda på ett fint citat från Nelson Mandela, som jag tyckte passade bra in på temat.


I botten ligger det en Image Transfer med fjärilar på - hur jag har gjort den berättar jag mer om imorgon.

Bilden med fjärilar har jag hittat här


Över bilden la jag en tegelstensmask från Prima (som jag fick låna av fina Stella), och smetade modeling paste över den. Jag fullkomligt älskar den här masken, och om det är någon som har den till salu så hör av er. :)


Titta vilken härlig struktur det blev av modelingpasten! :) Det är med mening som jag smetade ut den lite ojämt. Sen drog jag en brun stämpeldyna över "tegelstenarna" för att strukturen ska synas lite bättre, och doodlade runt kanterna på dem. Läckert, va? :)


Här syns en liten fjäril under alla lager-på-lager. Jag gillar hur de skymtar fram lite grann.... lite flyktigt.

Runt kanten har jag kladdat lite orange neonfärg från Deco Art.


Tjejen har jag klippt ut ur en gammal Svensk Damtiding från 50-talet. Visst är det underbart retro? :)


Man kan till och med sy denna fina baddräkt själv. Tydligen gjorde H.M mönster på den tiden. :)


När jag limmat fast henne med decoupagelack så ritade jag i konturerna på henne, så att det skulle synas bättre. Jag färglade henne även med lite hudfärg och hårfärg med mina Faber Castell Big Brush Pens.

1 kommentar: