torsdag 22 november 2012

I've had moments...

Idag är Art Journal utmaning inne på Swebloggen att skapa på ett färgtema: brun, vit och turkos. Jag gillar verkligen denna färgkombination. :) Brunt och turkost passar så bra ihop.


När man började göra Art Journals så gjordes de ofta som en dagboksanteckning kombinerat med doodling och färg, därav namnet.

Denna sida har jag skapat för att minnas några särskilda stunder. Det här var före mobiltelefonernas tid... Har vi varit med om att när ni skulle ringa, på den fasta telefonen, och lyfte luren så var personen som ni skulle ringa redan i luren? Man lyssnade efter en ton, men den kom inte så efter ett tag sa man "Hallo" och då var personen redan där... Om man tänker efter så det en ganska cool sak, att det hände. Någon slags telepati. :)

Min mamma och jag lyckade göra detta vid flera tillfällen. :)


Bakgrunden till denna Art Journal gjorde jag på samma sätt som till "The Hug". Jag älskar verkligen den här tekniken, och kommer säkert använda mig av den fler gånger. Men då kanske färga den istället för att hålla den vit...


Hockeytejp/bomullstejp i botten, några bitar spackeltejp uppepå detta och sen kladdar jag dit gesso lite slarvigt på några ställen. Tada! :)

Älskar strukturen!


Jag  letade reda på en bild på internet, på den telefon som mamma och pappa hade hemma, och skrev ut den. Det är kul att minnas även den. :)


Jag använde mig av små bitar wasitejp i brunt och turkos, från några av rullarna jag visade upp igår. Det är så enkelt att använda sig av wasitejp, bara riva lös och sätta dit.

Jag doodlade dit några små ringar i "den visuella triangeln". Lite som jag skulle sätta bling, om det varit en layout. 


Som en sluttouch duttade jag lite turkos färg, slarvigt blandad med gesso, genom en bit punchinella.

1 kommentar: