måndag 22 oktober 2012

Måla hela världen

Min kreativitet har verkligen sprudlat i helgen. :)

Jag blev verkligen inspirerad av utmaningarna på Scrapptorgets Cyber Crop. De sista två utmaningarna som jag ville vara med i blev jag färdig med i går eftermiddag, så de hann jag inte blogga (därför mailade jag in bidragen istället)... och bloggar dem idag och imorgon istället. 

Bild lånad av Scrapptorget.

Den 13:de utmaningen gick ut på att inspireras av Scrapptrogets logga. Gillar verkligen denna logga, så denna utmaning ville jag verkligen göra. Jag hade faktiskt funderat på att göra en Art Journal inspirerad av denna logga innan jag såg utmaningen. Men då var tanken att lifta den ganska rakt av.... men så blev det inte...


... ser ni min inspiration?

Jag inspirerades av alla färger i loggan, och att de var placerade sektionsvis. Från vänster till höger har jag jobbat med rosa, röd, orange, gul och grön. Loggan utstrålar riktig glädje för färg, och det tycker jag att mina Art Journal också gör. :)


Bakgrunden byggde jag upp med modeling paste och sen lät jag ink rinna över sidan. Jag började med rosa - droppade ut lite högst upp på sidan, sen sprayade jag lite vatten på så att det skulle rinna ännu mer. Jag lät inken torka riktigt innan jag la på nästa färg. Annars blandar sig de olika färgerna och det var jag inte ute efter på denna sida.


Jag vet inte riktigt vad som tagit åt mig. Helt plötsligt vågar jag skriva för hand på min Art Journal sidor, och det är jätteroligt och jag gillar verkligen resultatet. Tror att det var Camilla som inspirerade mig att våga prova när hon satt och skrev på sina alster på Sweträffen förra helgen. :)


Texten kommer från en riktigt gammal låt som Anita Hegerland sjunger. Visst är det bedårande (för att använda ett tidsenligt uttryck :)?

Hör ni knäppet från LP-skivan - Härligt. 


Kan ni tänka er att jag har målat denna bild själv? Först hade jag skrivit ut en liknande bild från internet... men sen slog mig att jag ville måla själv. Så jag plockade fram mitt akvarellblock och en blyertspenna och började skissa. När jag var nöjd, efter en del suddande, så färglade jag med mina pro markers.


Jag har köpte en ny leksak - en datumstämpel från American Crafts Dear Lizzy kollektion. Visst är den fin? :) Jag tycker att den ger en industriell känsla (om ni förstår vad jag menar?), som att det är maskinskrivet - liknande det som jag gillar med att skriva ut remsor med texten från datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar