torsdag 11 oktober 2012

Hoppa i vattenpöl

Jag skissar på för fullt. Det är avkopplande. :)


Jag har kommit på att genom att skissa en händelse, så kan jag skapa runt den utan att ha ett foto.

På denna sida försökte jag återskapa några händelser från sommarens Biscayasegling. Seglingen började med en ganska guppig färd, kan man lugnt säga, mot Karlskrona. Men det var ett härligt gäng så vi kom över det och hade en bra vecka.



När vi lägger till i Åhus så är det en stor vattenpöl på land. Efter att vi förtöjt båten, så stod hela besättningen och snackade lite. Jag och Karlsson (en av de andra skepparna) tittar på varann och sen på vattenpölen.... hmm... sen hoppade vi i vattenpölen och skvätte ner de som stod närmast. :D Behöver jag tillägga att vi seglade med 12- till 15-åringar, och vi var några år äldre än dem (Karlsson är några år äldre än mig också.... ;)

Här ser ni hur jag utvecklat tanken från min skissbok, då jag skissat likadant i min Art Journal. Så här i efterhand ser jag att våra ben borde varit lite böjda för att få mer liv i hoppet... men, men...


Dagens Art Journal-utmaning på SWEbloggen går ut på att använda sig av akvarellfärger.

Jag valde att färglägga, min skiss, med mina akvarellkritor. Det känns som att jag har mer kontroll då, än med akvarellfärger. Man ritar i lite slarvigt med kritan och sen fixar till det med en blöt pensel.


Jag hade mina röda gummistövlar på mig, medan Karlsson hade sandaler på fötterna. Måste erkänna att det hade varit bättre om han hade haft skor på sig också... det var jättesvårt att rita hans tår...


Jag tycker om att doddla lite med en svart penna på mina Art Journals, men denna gång doddlade jag lite med en vit penna också.

På mina trekvarts målade jag med lite akrylfärg också, som en sista touch. Jag använde mig av Goldens Yellow Ochre - gillar lystern i den. 


Skrev lite små ord över hela sidan, men ville att det skulle smälta in i bakgrunden.

Det är viktigt att ha barnasinnet kvar. :) Man behöver inte vara så trött och vuxen jämt.


Tihi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar