onsdag 31 oktober 2012

Feel your boobies

Under Oktober månad brukar kampen mot bröstcancer uppmärksammas lite extra. Och det är något som ligger mig varmt om hjärtat.

Youdo har en tävling denna månad där man ombeds att skapa i rosa. Och jag hakade på...

Tjejen och texten är lånad härifrån.

Jag blev väldigt inspirerad av Camillas alster i senaste Inzpira. Jag gillade tanken på att göra en Art Journal om något så jätteviktigt som vi tjejer måste komma ihåg att göra en gång varje månad.


I botten på sidan har jag klistrat fast ett sådant där mellanlägg som ligger mellan lagren i en chokladask. Tyckte att det hade härlig struktur, så jag sparade det. :)

Först sprayade jag hela sidan med Dylusions mist i rosa (Bubblegum), sen sprayade jag med en av Heidi Swapps nya mister (Primrose) genom en TCW mask med stora cirklar på. Jag gillar hur man bara kan ana att det är cirklar på bakgrunden.... det syns i vissa ljus då Heidi Swapps mist har lite mer glitter i sig än Dylusions.


På senaste Swescrap-träffen så fick vi låna några masker från Scrap-Perra. Denna mask med hjärtan föll mig i smaken, använder sällan hjärtan på min alster, men denna gång passade det in i temat. 

Jag kladdade på Modeling Paste med en spatel över masken. Dylusions misterna är väldigt vattenkänsliga, och om man lägger modeling paste över så blöts misten upp igen och färgar av sig på modeling pasten. Denna gång ville jag att detta skulle ske, så att modeling pasten blev lite flammig.... den blev nästan för lite flammig...


Jag skrev för hand på denna sida, då jag ville hålla en mjuk framtoning. Det var lite svårt för texten att synas över strukturen, men det får vara så.

Ett viktigt budskap hittar alltid fram till rätt person!


Så jag vill sända ut lite kärlek till er tjejer, där ute! :) Ta hand om er och glöm inte bort - Känn efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar