onsdag 5 september 2012

Sötnos

Hur såg er första layout ut? Så här såg min ut, och här finns ett längre inlägg om den. :)


I mitten av juni hade vi en teknikutmaning på Swescrap där vi skulle våga visa upp vår första layout, samt att inspireras av den till att göra en ny layout. Jag tycker att det är jättekul att se sin egen utveckling. :)

Jag inspirerats av färgerna- grön och rosa. En färgkombination som jag sällan använder, men som jag gillar. De rivna kanterna inspirerade också.


Som ni ser så valde jag att använda ett av fotona som jag även hade med på min första layout. Jag tycker att Malin är så söt på det fotot, så det fick bli scrappat en gång till.

Jag älskar att göra denna sortens bakgrund. Först sprayar jag över en Cricle grid-mask med några olika färger. Sen drar jag gesso över delar av bakgrunden för att matta ner. Så att det inte blir så rörigt runt fotot.


I mina scrapgömmor hittade jag några fina dekorationer som jag köpt på rea vid något tillfälle. Det var en bling-blomranka och några hårda små plastblommor. Ibland hittar man den perfekta användningen för sina rea-fynd. :)


Här har jag jobbat med lager-på-lager med papprena. Visst är det härliga färger? :)

När jag ändå var och letade i mina scrapgömmor så fick mina pearlmakers följa med fram i ljuset. :) Gillar att dutta ut lite pearlmakers på några ställen på layouten - det har lite samma användnig som bling.


Som en sista touch tog jag gesso på fingret och kladdade ut lite på några ställen över layouten. Allt blir lite "white washed" - mattas ner. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar