tisdag 7 augusti 2012

SL-humor

För några veckor sedan, i Swe-bloggen, liftade vi vår egen Joggemia.

Bild lånad av Swescrap.

Jag gillar verkligen hennes stil. Den är så ren och snygg! :)

Hon scrappar väldigt "clean & simple" med mkt tomma vita ytor, sk "white space".  Det är väldigt svårt att scrappa så "sparsmakat". Jag fick verkligen kämpa och hålla i mig själv för att inte sätta dit fler dekorationer.


Som ni ser så har jag nästan kopierat Mias layout. Jag vred på fotot, då jag hade ett stående foto, och hennes hjärta blev en cirkel hos mig. Detta var en riktigt roligt layout att göra - borde scrappa mer i denna stil.


Layouten handlar om SL (Stockholms lokaltrafik) och vilken känsla för humor de har, eller inte.... Jag gjorde en sökning på deras reseplanerare då jag skulle åka hemifrån till en adress på Skeppsholmen inne i Stockholm. Jag skrattade gott åt deras reseförslag. :D Om ni tittar närmare så förstår ni. Jag glömde kryssa i (i sökningen) att jag inte kan gå på vatten eller känner för att simma.... Tihi :) Kanske hade blivit lite blöt om fötterna om jag hade tagit deras förslag. 

Cirklarna på fotot har jag duttat dit, genom en mask, med alcohol inks från Tim Holtz i färgen butter scotts. Detta då jag gissade att Distress Ink Pad inte skulle fastna på fotot.


Dessa thickers i tyg är egentligen vita. Men för att passa ihop med de andra bokstäverna så målade jag dem med en grön tuschpenna (Faber Castell Big Brusch Pen). Smart, va? :)


Jag kunde inte riktigt hålla mig, så jag duttade dit lite färg. Detta är en mask som jag köpt från USA (scarletlime.com), och jag gillar den skarpt. Jag använde mig av en svamp och Distress Ink pads i färgen "Mustard Seed". Sen ritade jag runt varje cirkel med en gul Faber Castell Big Brush Pen (dom gillar jag också :), för att förstärka den gula färgen.

Det var många i Swescrap-teamet som blve inspirerade av denna layout. Så titta in på Swe-bloggen för att se hur de andra har liftat Mias fina layout. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar