fredag 10 augusti 2012

P. Sherman

Lördagen den 21 juli liftade vi i Swescrap-teamet duktiga Mahlin Wiggur.

Bild lånad av Swescrap.

Jag älskar hennes stil. Hur hon bygger upp bakgrunden med mist och mask och sen hur hon har grupper med dekorationer - Härligt! :)


Först hade jag en tanke om att göra en CASE (Copy And Steal Everything), då jag tittat på denna layout länge och verkligen gillar den. Men jag valde att fokusera på cirklarna och polaroidfotona.

I basen är det ett Tim Holtz resist-papper i kraft. Det täckte jag med ett tunt lager Gesso och lät det torka. Sen drog jag med ett plastkort tre tjocka "streck" med Gesso. Jag ville använd glitter på denna layout i cirklar, så jag tänkte att jag lägger i det medan gesson är blöt. Men jag hade lite svårt att få det att fästa. Så efter att jag gjort cirklar med en toapappersrulle och lagt dit glitter så la jag dit 3D-lack i cirklarna.


Jag såg detta citat på Pinterest (tyvärr kommer jag inte ihåg hos vem). Men det var så sött, så det ville jag använda till dessa Nemo-foton. :)

"I've got two addresses memorized: My own and P. Sherman 42 Wallaby Way Sydney."

Ni minns väl Disneyfilmen "Hitta Nemo", då den väldigt glömska fisken Dory måste komma ihåg adressen som stod på simglasögonen. Simglasögonen tillhörde någon på båten som fångade Nemo, Marlins son. Dory tjatar om denna adress nästan hela filmen... så om du har sett filmen så kan du säkert denna adress utantill. :)

Fotona är tagna under Kulturnatt Stockholm våren 2011 då jag och en vän var ute på Aquaria på Djurgården. Det hördes lång väg vart clownfiskarna fanns... små barnröster ropade glatt "Nemo! Där är Nemo!". Så söta! :)


Clownfiskarna är randiga i oranget och vitt. Och komplement färgen till orange är ljusblå, så det är inte så konstigt att dessa färger passar bra ihop. Och verkligen framhäver varandra. :) Så, som ni kanske förstår, valde jag att arbeta med dessa färger.

Mahlin dekorerar ofta med mkt minirosor, och det tycker jag också om att göra. Den här polaroid-rutan har jag nästan "stulit" rakt av - gillade den. :)

De små "vattenbubblorna" är egentligen blomdekorationer som jag köpt på dollarstore. Tänkt på att hålla ögonen öppna för scrapbookmaterial, vart än ni är. :)


Jag tyckte att några nycklar skulle passa in i temat på adresser, så jag försökte återskapa en nyckelknippa med en säkerhetsnål och en fläta.


Jag stämplade runt kanten på layouten, och lite överallt, med en favoritstämpel från YouDo - Bubblor! Bubblor! Bubblor! Vem säger så? :) Sen använde jag även en ny stämpel som Christy Tomlinson har designat. Jag har stämplat med Distress Ink Pads i färgen "Broken China" och med en mörblå Staz On-dyna. Sen tog jag en vit penna och gjorde lite highlights.

Det var många i Swescrap-teamet som blev inspirerad av Mahlins layout. Titta gärna in på Swescrap för att se hur de andra inspiratöserna tolkade layouten. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar