torsdag 23 augusti 2012

Never Stop Exploring

I början av juli fick jag låna med mig min systerdotter, Malin, upp till Hälsingland. Hon har samma kärlek till att pyssla och måla som jag har, vilket jag älskar hos henne. :)

Och självklart ville hon pyssla när hon följde med moster på semester. Jag hade med mig några canvaser, stämplar, mister och masker. Hon tog med sig akrylfärg. Så på kvällen, efter en heldag på stranden, okuperade vi hela matbordet och satte igång att kladda.


Hon gjorde en canvas medan jag pysslade på med en Art Journal sida. Vet inte riktigt varför, men jag har svårt att göra canvaser... kanske för att jag har svårt att se användningen för dem (för de skulle bli så många :).

Har alltid tyckte om detta citat. Men det slog mig för några veckor sedan vart det kommer ifrån... det är the North Faces slogan. Men jag gillar ju the north face så det gör inget. :)


Jag duttade i med gesso i en mask, men det blev inte så bra - så jag målade i med vit penna för att förstärka mönstret.


Jag började det hela med att täcka sidan med tissue paper med noter och text på. Jag älskar hur tissue paper är så tunt att det skrynklar sig lite då man lackar på det. Det ger en härlig struktur. 

Sista touchen, som gör att jag blir nöjd med sidan, är att kladda dit lite gul färg på några ställen. Det gör verkligen allt. 


Den lilla piraten är från en servett som vi använde på skepparmiddagen på årets Biscayasegling.

Nästa vecka tänkte jag visa er hur Malins canvastavlor blev. Självklart blev de jättefin! :)

1 kommentar:

  1. Jättefint! Jag blir så imponerad av er som behärskar det här. Hur lång tid tog det att göra den här? Det är ju så många moment. Kram

    SvaraRadera