onsdag 1 augusti 2012

Det vackraste

Idag tänkte jag visa er ett bröllopskort som jag gjorde till två vänner bröllop.


Jag valde att hålla det stilrent, men ändå romantiskt. Jag tycker att det blev fint och vackert. :)

Bild lånad av Swescrap.

Kortet är gjort efter dagens kortskiss på Swebloggen, som Lillblomman ritat. Skissen var verkligen gjord att passa ett bröllopskort, tycker jag. :) Som ni ser har jag följt skissen hyfsat rakt av.


Först embossade jag texten till "Det vackraste" på den vita kortbasen. Detta var faktiskt första gången, någonsin, som jag embossade. Jag har sett det göras, men nu kände jag mig mogen att testa det själv. Och, OJ, va läckert det var när texten smälte och växte fram.

Lite kuriosa: Det är likadant embossingpulver som bruden använde på inbjudningskort och annat till bröllop. ;)


Jag scrappar sällan med hjärtan, men till ett bröllopskort ville jag gärna ha med det. Dessa fina pärlhjärtan köpte jag på Panduro. Visst är de bedårande? :)

Valet av färgskala på kortet har också en anledning - det var färgerna på bröllopet. Lila, pärlemo och silvergrått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar