onsdag 25 juli 2012

Melodikrysset - bok 2

I stort sett varje lördag kl 10:00 löser min pappa melodikrysset.

För några år sedan fixade jag en bok till honom där han kan klistra in kryssplanen och skriva anteckningar. Den boken blev full för några månader sedan, och tyvärr har en inte fått någon framsida än heller…


Nu när han fyllde år så passade det perfekt att köpa en ny bok till honom, och göra en framsida (!).

Det är en anteckningsbok i A5 med blanka sidor inuti, med en plastficka först och en sist. Den är gjord för att man ska göra sin egen fram- och baksida. Bra, va? :)


Jag täckte först en bit cardstock, som passade i plastfickan, med gamla boksidor. Sen blandade jag ut blå akrylfärg med lite vatten så att den inte täcker lika bra. Jag tycker om att boksidorna syns lite bakom färgen.

Jag hittade några utstansade noter som jag klistrade på för att förstärka temat. Men de kände för svarta så jag kladdade lite vit färg över dem.


Mitt favoritstämpelalfabet från Panduro fick vara med också. Jag älskar att bokstäverna får små ojämna ramar om man trycker ner stämpeln för hårt i stämpeldynan.


Sist för att skita ner sidan lite, så stämplade jag med en textstämpel och doodlade lite med en svart penna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar