onsdag 4 juli 2012

Ett FotbollsGrattis!

Det är kortonsdag på Swescrap-bloggen idag. Och det är LillBlomman som har ritat dagens skiss:

Bild lånad av Swescrap.

Och så här valde jag att tolka skissen:


Min systerson fyllde nyss år, och då fotboll är väldigt populärt så fick det vara temat på mitt grattiskort till honom. 


Då jag såg LillBlommans skiss så tänkte jag direkt på fotbollar på en tråd istället för på blommor. :) Jag stansade ut vita cirklar, sen ritade jag med en grå promarker och en tunn svart penna för att försöka få det att se ut som fotbollar.


Det skulle finnas lite pengar, till födelsedagsbarnet, i kortet så valde jag att göra en ficka på insidan av kortet. Jag "sydde" fast fickan med några ritade stygn.

Här syns det även hur jag dekorerat insidan av kortet med mist genom en cirkelmask och lite färgkladd. :) Jag höll mig till färgen orange på insidan av kortet för att hålla det lugnt, men ändå skapa liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar