torsdag 3 maj 2012

Barnkär

Idag testar vi en (hyfsat) ny sak på Swescrap. Vi testade detta för några månader sedan, men nu är det min layout som är inspiration.

Vi kallar det Scrapstart. Det innebär att jag börjar på en layout, och sen visar du mig hur du skulle inspireras att avsluta den.

Jag sprayade med en rosa mist över ett rosa cardstock. Tycker att det blir en häftig effekt när man använder sig av nästan samma nyans på mist och cardstock.

Sen skar jag ut några av detaljerna från masken, satt mönstrade färgglada papper under och streckade stygn runt. Detta skapar en 3D-känsla tycker jag.

Så här avslutade jag min layout:

Det blev en härligt färgstark layout. Man riktigt känner sommarvärmen. :)

Temat på layouten är att jag är väldigt barnkär. Visst är det mysigt med små bebisar, och hur de sen växer upp och får en egen liten personlighet? :) På detta foto står jag och myser med mitt kusinbarn Herman, som för övrigt nyss har blivit storebror igen. (Grattis Emma o Jocke!!!)

Jag har testat på en sak på den här layouten som är väldigt populär nu ute i Scrapbook-Sverige - Osteklut... ett slags tyg som läggs runt ost (typ). Och jag kan väl hålla med, det ger verkligen en mjuk känsla till layouten. Detta kommer jag att använda mer av. :)

Jag jobbade med färgglada papper i lager-på-lager. Visst blir det en läcker effekt?

En till närbild på min bakgrund. Jag la även till lite bling. Giller färgen på blingstenarna - Turkos! Kul! :)

Titta gärna in på Swescrap-bloggen för att se några fler tolkningar på min layout blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar