fredag 4 maj 2012

Nakenfis

Den 21 april var jag på scrapträff med Swescrap-inspiratöserna. Det är alltid lika kul att träffas i verkligheten, istället för på nätet. Det finns så mkt kreativitet i dessa tjejer att man går från träffen alldeles glad och inspirerad. :)

Alla hade förberett ett kit för att kunna byta med varandra. Ett smidigt sätt att komma igång på en träff.


Jag fick Helenes kit. Hon hade plockat ihop ett ljust och romantiskt kit med mkt blommor och dekorationer.
Bild lånad av Swescrap.

Vi skulle även inspireras av en skiss som Helene ritade ihop lite snabbt.


Det blev en ljus och romantisk känsla över min layout. Det är även den känslan jag får av fotot. Ett klassiskt foto på mig som liten. Jag springer nakenfis i vår trädgård, en kväll, och äter hallon direkt från buskarna. En sysselsättning jag tyckte om, har jag hört. Fotot är taget på sommaren 1980.


Bakgrundspappret är en favorit (även om jag inte scrappat med det förrut). Det är så fint med träväggen, ger en mysig känsla. :) Jag klippte två banners, enligt skissen, och skapade kluster av några dekorationer.


En detalj som jag såg på en annan LO och härmade, var att knöla ihop lite twine och stoppa under fotot. Lite på samma sätt som med de populära sytrådstrasslena.


Några läckra plasttags var också med i kitet. De gillade jag jättemkt. Undrar vart de är köpta? ;) De ger ett väldigt luftigt intryck, trots att de fyller sin plats. Jag skvätte lite med vit akrylfärg uppblandat i vatten, för att det kändes som att det behövdes…. kanske blev lite mkt…

Tack för kitet, Helene. :) Kram!

1 kommentar:

  1. Åh, den här gillar jag verkligen! Den är jättefin! -Och det blev inte för mycket färgstänk!
    Älskar också det där träpappret - mums! ;D

    SvaraRadera