torsdag 5 april 2012

Vemdalen 090101

Så här såg skissen v.12 ut hos Swescrap:

Bild lånad av Swescrap.

Det är Webmoster Helene som har ritat skissen. Jag tycker att det är en riktigt spännande skiss, och jag funderade ett tag över hur jag skulle tolka den.

Jag valde att vända på skissen upp-och-ner, och jag inspirerades till att använda ett avlångt foto.

Fotot är från nyårsafton 2008. Vi var 11 pers upp i min lilla stuga i Vemdalen och åkte skidor. Vi hade det väldigt trevligt och det är ett så härligt och roligt gäng!

Jag fick låna en mask av snälla Stella med stjärnor på för att lägga grunden på den blå cardstocken.

Stjärnorna har jag gjort efter en artikel på Swescrap-bloggen som Mija skrev. Jag gillar dem så mkt, så de har dykt upp på ett antal av min layouter sen dess. Gillar 3D-känslan i dem. :)

För att skapa en effekt av fyrverkerier och stjärnor stänkte jag med akrylfärg utblandad med lite vatten på några ställen på layouten. När färgen torkat så ritade jag cirklar runt skvättdropparna med en gulglittrig penna. Jag la även till lite bling för att förstärka känslan av fyrverkeri. :)

Tips: När jag skvätter färg så lägger jag en tidningssida över hela layouten, sen river jag sönder tidningssidan så att det blir hål där jag vill ha skvätten på layouten. Detta för att skydda foton och delar av layouten där jag inte vill ha några skvättar.

På skissen var det några streck utritade, det inspirerade mig till att brodera stygn i raka streck. Även här syns det hur jag skvätt. Som en sista touch på layouten, efter att jag satt dit lite bling, så kladdade jag dit gult glitterlim på stjärnorna.

Titta gärna in på Swescraps blogg och inspireras av de andra duktiga inspiratösernas alster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar