måndag 9 april 2012

Storebror och Lillasyster

Här är veckan skiss hos Swescrap:

Bild lånad från Swescrap.

Det är Webmoster som har ritat den. Och det är verkligen en skiss i min smak, med ett litet foto högt upp till höger och plats för många dekorationer. I like! :)


Det blev en layout om mina fina syskonbarn. När jag såg det här fotot så fick jag en varm känsla. Jag tycker att detta fotot visar hur fina de kan vara mot varandra, hur storebror tar hand om lillasyster. Självklart bråkar de också, men det hör väl till?

Fotot är taget på sportlovet 2011, då Malin testade snowboard för första gången.

Jag tolkade skissen, i stort sett, rakt av. Som sagt, en skiss i min smak. :) Jag ville hålla mig till en lugn färgskala, för att återspegla den fina känslan i fotot.


Jag valde ut lite vintriga dekorationer, snöflingebrads och en utklipp fleece-snögubbe. (Ni kommer väl ihåg hur populära de där fleecedekorationerna var för några år sedan - jag har massor, och då är det skönt att kunna använda lite av dem.) Sen lindade jag lite twine runt alltihopa - älskar den effekten. Köpte på mig lite twine på Göteborgsmässan, så det kommer ni få se mer av. :) En vit dollie (kakservett) fick förstärka den fina känslan (även den köpt på mässan). 

Då känslan på layouten gäller kärlek mellan syskon, så virkade jag ett hjärta i ljusrosa garn enligt Erika (Virknålens hemlighet) och satt dit. Visst är det fint? :)

 
Här är en väldigt bra video som Erika gjort för att beskriva hur hon virkar detta hjärta. Allt virkas runt en magisk ring. Testa! :)


En sak till som jag älskar - dessa små foambokstäver. Ska kolla vilken tillverkare det är. Jag tycker att de passar så bra in med en liten mindre titel (rent storleksmässigt, inte kortare :) då man scrappar med små foton. Och jag tycker verkligen om att scrappa med små foton just nu.  

Som en slut-touch på layouten sydde jag dit tre korsstygn med twine och klistrade dit några blå stjärnor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar