tisdag 24 april 2012

Righty Tighty, Leefty Loosey

Det här är en layout som jag har tänkt göra länge... en layout om vad jag lärde mig av Eric Forman i tv-serien "That 70's show". Man kan tycka, för er som har sett serien, att bortkomna Eric kanske inte har så mkt att lära ut till världen.
Men en sak har han lärt mig: Åt vilket håll man skruvar en skruv. :) En söt, men bra, liten ramsa:


Righty tighty, Lefty loosey!


Det blev en glad layout med mkt färg. :) Bakgrunden har jag gjort med flera lager av mist genom prickiga masker, och sen lite gesso över. Sååå roligt! (Har jag sagt det förrut?) :) Jag ville hålla mig till glada färger, så jag rotade runt i min spillbitslåda och hittade några av mina favoritpapper.

Bild lånad från Scrap-Perra.

Jag har scrappat med Helenes skiss som inspiration. En riktigt härlig skiss, som vanligt då Helene ritar skisser. :) Att tolka denna skiss var April månads tävling hos Scrap-Perra.

Jag tolkade skissen ganska rakt av... Ser ni molnet i mina pilar? :)


Jag använde mini alphas från Kaisercraft för att skriva journaling - lite förklaring till layouten. Sen jag hittade Christy Tomlinson på nätet har jag börjat använda mina promarkes för att skugga runt papper, bokstäver och ord.


När jag klippte ut mina "banners", så behöll jag trianglarna och klistrade dit dem i andra änden av layouten för att skapa balans. Jag kände även att det gick att lägga en så stor "titel-klump" på den här sidan av layaouten. 


Här är en sista närbild på bakgrunden - visst är det härligt med prickar? :)

2 kommentarer:

  1. Hej Sara,

    (jag försökte kommentera i morse men det funkade inte....)

    Verkligen en helt underbar layout. En riktig vitamininjektion nu i det gråa vädret vi har här i Skåne.Gillar di stil skarpt!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Gillar denna jättemycket! Superhärlig! -Och kul tema!

    SvaraRadera