fredag 27 april 2012

Learning to dance in the rain

Jag har en art journal sida till att visa. Detta är så kul! :)


Molnet började jag med då jag ville använda upp den turkosa färgen jag blandat till layouten ”Älska färg”. Det kan man ju inte slänga. :) Det är vanlig akrylfärg som jag blandade med ett medium med små glaspärlor i. För att matta ner den turkosa färgen, och skapa ett ovädersmoln, så kladdade jag dit lite grå färg ovanpå. Lite doodling med en svart penna blev det också.


Dropparna har jag ritat med promarkers (jag är så nöjd med att de kommer till användning). Bilden är från en barnbok som syrran tänkte slänga, men som tur var så frågade hon mig först. Bra idé! :) Jag fäste den med hjälp av decoupagelack.


Här har jag använt mig av ett citat som jag hittade på Pinterest (ett väldigt inspirerande och farligt beroendeframkallande ställe på nätet :). Jag tycker att det är ett bra citat att leva efter. Min tolkning: Ut och kämpa! Ibland gömmer jag mig också under täcket, men jag ska bli bättre på detta.

Och för att tolka det bokstavligt – Visst kan det vara enormt roligt att vara barnslig och hoppa i vattenpölar också? (I bra kläder och skor… för att vara lite vuxet förnuftig…) :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar