lördag 28 april 2012

JärvZoo

Swescrap idag liftar vi duktiga Daniell Flanders.

Bild lånad av Daniell Flanders.

Hon scrappar i klara färger, vilket jag tycker är härligt. Jag inspirerades av möjligheten att ha många foton, sättat att skriva titeln och cirklarna.


Fotona är tagna förra sommaren då vi var på JärvZoo uppe i Hälsingland. Det är en mysig djurpark med nordiska djur. De har byggt upp en 3km lång träpromenad i skogen så det känns verkligen som att man går omkring bland djuren. Vackrast var vargarna, men roligast hade vi hos björnarna. Jag tror att vi stod där i säkert 20 minuter och de hade full show för oss. :)

Som sagt så inspirerades jag av cirklarna och de många fotona. Min första tanken var att köra på cirklar, men cirklarna blev fyrkanter längs vägen... fotona passade bättre som fyrkanter. (If that makes sense?). 


Tycker att det var sött att figurklippa ugglan och sen ge den lite sällskap på grenen av twine. Jag lindade även lite twine runt några av fyrkanterna. Jag gillar twine, det ger en hemtrevlig mysig känsla - lite som broderi.


Jag har på senaste tiden fastnat för texturstämplar, dels för att jag börjat med Art Journaling och dels för att jag gillar att "skita ner" layouten och göra bakgrunden personlig. Här har jag stämplat med distress ink pads. Jag tycker om deras klara färger, favoriterna är Worn Lipstick, Broken china och Spiced Marmalade.

Titta in på Swescrap för att se hur de andra tjejerna har tolkat samma layout.  :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar