måndag 2 april 2012

Dodans favoritställe

Ibland händer det att jag scrappar bara för att... men det är inte så ofta nu för tiden. Men nu fick jag tid för en sådan LO - skönt. :)

Det är ett foto på mig från hösten 1980. Jag står på mammas skrivbord i "Hobbrumme" (översatt: hobbyrummet), mitt favoritställe som liten. Vad tycker ni om tapeterna i bakgrunden? Visst är de härliga. :) Dodan var något jag kallade mig själv för när jag var liten, varför vet jag inte.... men det är lite sött, tycker jag.

För att skapa denna bakgrund klippte jag ut en rektangel ur framsidan på en barbieförpackning, sen mistade jag över den med olika färger. Visst blev det läckert med alla färger?


Jag tycker om att ösa på med dekorationer, när jag scrappar i den här stilen. Då är det bara att leta fram en massa saker ur scrapgömmorna, och lägga ihop dem i ett kluster (gruppera ihop dem). Sen har jag fastnat lite för att scrappa med små foton också - Kul! :)

Det finns så många olika scrapstilar, och jag tycker att det är kul att prova på och variera mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar