tisdag 27 mars 2012

Syskonen Parhans

Nu får jag äntligen visa en layout som jag scrappade för länge sedan, i september 2011. Det är denna layout som jag blev publicerad i Inzpira med. Jag skickade in en tolkning på denna skiss, och de gillade den. :)

Bild lånad från Inzpira.

Och så här blev min tolkning:

Jag gjorde en ganska rak tolkning av skissen, förutom att jag använde ett foto istället för två.

Fotot är ett klassiskt foto i vår släkt. Det är på min mamma och hennes syskon - Syskonen Parhans. Jag ville scrappa en layout med vintage-stil, och i lugna färger. Jag började med att riva några sidor ur en gammal bok, och det fick bli inspiration till färgskalan.


Sen fortsatte jag genom att dekorera med klädnypor, ett ransoneringskort, tickets, spets, hushållssnöre och korsstygn. Nu när jag tänker efter så inser jag att jag använt väldigt lite traditionellt scrapbookmaterial på denna LO - kul! :)

Jag avslutade hela layouten med att knyta en rosett i sidenband - syns det vartifrån jag inspirerats av denna? ;)

Det var kul att scrappa i en ljus färgskala för en gångs skull. Kanske borde prova på det igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar