lördag 25 februari 2012

Kreatima

Jag var och shoppade lite på Kreatima, en konstnärsaffär i Stockholm. Det finns en helt ny värld att upptäcka då man dyker ner i färgkladd. :)

Då jag tänkte börja med Art Journaling, så behövde jag en bra skissbok. Först tänkte jag att det vore bra med "spiralrygg" på blocket, men det glömde jag bort när jag letade ett block med riktigt tjockt papper... Det blev att jag köpte en Watercolour Notebook från Moleskine - och jag är jättenöjd! Det är kul att ha sina Art Journals samlade, så att man kan bläddra och njuta lite. :)

Sen köpte jag två nya medium. Gloss Gel - som gör att färgen behåller sin glans när den torkar, samt att det funkar lite som modeling paste att göra relif-mönster i. Effect Texture Gel: Glass Beads - ett genomskinligt medium med små glaspärlor i.

På väg till kassan hittade jag lite godsaker i en rea-korg. Texture Makers som egentligen ska använda till lera... jag tänkte att de borde funka utmärkt i färg och modeling past. Ni får hålla utkik i bloggen, då jag testat. En svamp att måla med följde också med hem. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar