onsdag 8 februari 2012

Cute as a button

Skissen v4 hos Swescrap har duktiga Helene ritat.

Bild lånad av Swescrap.

Jag tolkade den ganska fritt, tycker jag. Men så funderar jag lite: Foto är som på skissen, swirlsen har blivit twine och titel sitter ungefär som skissens... ok, jag har nog följt den ganska rakt av ändå.

Jag har skapat min egen bakgrund med hjälp av en mask och tre mister (gul, turkos och orange). Även här har jag lånat mask och mister av Hanna/Fnyz. Tack, tack! :) Det känns som en ganska rörig bakgrund, men på det lekfulla temat och med den busiga twinen (snöret) så passar det in bra.

Fotot är taget på min systerdotter för några år sedan. Det är ett så underbart sött foto så titeln, som jag haft på lager länge, passade verkligen in. Och för att förstärka dubbelmeningen i titeln så dekorerade jag med en massa knappar.


Titta gärna in på Swescrap för att se de andra tolkningarna som det duktiga teamet har gjort!

5 kommentarer:

  1. Amazing! Love the masking! There a little something for you on my blog!

    SvaraRadera
  2. Great background ! And the picture is adorable !

    SvaraRadera
  3. Jättefin LO och vilken sötnos på fotot!! :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken gullig LO! Och så snyggt du löste det med snirklarna, snöre och knappar blev ju så sött!

    SvaraRadera