måndag 20 februari 2012

Bad & bus

I fredags började Scrapgalens CyberCrop. Och jag hänger på! :)

Man kunde köpa kit i butiken för att vara med i speciella kit-tävlingar, där priset är en GästDT plats hos Scrapgalen. Då detta är något jag väldigt gärna vill prova på så köpte jag båda kiten.

Detta är kit nr 2. Ett kit med härliga färger i min smak; svart, vitt och turkost. Kravet för tävlingen var att man måste använda en bit av varje papper och dekoration som ingick i kitet, samt att lägga till en färgprodukt i en kulör på papprena. Man fick även lägga till bokstäver, ink, stämplar, färg, medium, sömmar, lim och pennor.

Måste erkänna att jag hade lite problem med denna utmaning, även om jag älskade färgerna i kitet. Det var svårt att få med en bit av varje papper och blomma. Och jag gjorde ju det inte särskilt enkelt för mig själv då jag valde ett mönstrat papper som bakgrund också. Då kan det lätt kännas plottrigt med mkt grejer på. Jag löste det genom att stansa ut cirklar ur de olika papprena och klippa blommorna mitt itu.

Fotona är från i somras på min kusins familj. Vi är på vår släkts smultronställe, en mysig badstrand i Hälsingland. Denna sommar fanns det en ny leksak - En vattenkanon! : ) Åh, så roligt vi hade med den. Det finns inget roligare än att spruta ner folk som ligger och solar med kallt vatten, kanske inte lika roligt att vara den som ligger och solar. ;)

Twisten på kit-tävlingen var att lägga till en färgprodukt, i en kulör, på papprena. Jag droppade lite, nyinköpt, Glimmer Glaze - Orange Crush på några ställen på layouten. Det är snyggt att blanda turkost och oranget, tycker jag. Vad tycker ni?

Kanske bokstäverna är rosa, men även det passar bra ihop med turkost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar