tisdag 28 februari 2012

Älska färg!

En till utmaning till Scrapgalens CyberCrop. Den gick ut på att inspireras av någon av följande bilder:

Bilderna är lånade från Scrapgalen.

WOW! Vilka bilder! Så härliga! :) Detta gör mig sugen på grafiti, sååå snyggt! Självklart måste jag försöka tolka denna utmaning.

Det blev en färgglad tolkning, minst sagt. Kanske borde jag ha slutat tidigare, men men.... det var kul i alla fall. Jag konturklippte att kort på mig själv där jag egentligen kramar en plastdrake i Sundsvall, tyckte att det passade perfekt att jag nu kramar på lite färg. :)

Titeln är "Älska färg!", och jag måste säga att jag har verkligen börjat älska att jobba med olika färgprodukter. Jag har använt mig av promaker-pennor, akrylfärg och olika medium. Jag tänkte berätta hur jag målat med akrylfärg med tre olika tekniker.

Den rosa färgen har jag blandat av röd och vit akrylfärg, men jag tycker om att låta lite av det vita inte blandas helt - så att det syns. Sen har jag lagt lite röd Glimmer glam (funkar lite som nagellack) i kanterna.

I den turkosa akrylfärgen har jag blandat i ett medium med små glaspärlor i. I inlägget "Kreatima" ser ni burken som jag använt. Det gäller att inte måla för hårt med detta medium för då följer glaspärlorna med, man får vara lite lätt på handen.

Den gula färgen har jag blandat 50/50 med gloss gel-mediumet (tuben syns i det här inlägget). Det gör att akrylfärgen behåller sin glansighet även då den torkat, samt att den blir tjockare och då går att modelera lite/skapa 3D-känsla.

Sen målade jag med promarkers (det blåa med prickar) och en svart penna i konturerna, samt lite glitterlim, 3D-lack och Glimmer glam.

1 kommentar:

  1. Wow! Vilken fullkomligt underbar layout!! Och jag håller med, älska färg! :D

    SvaraRadera