måndag 5 december 2011

Vinter 2004

Har ni sett vad många härliga skisser och utmaningar det finns på Swescrap-bloggen? Klicka er in där och inspireras i massor! :)

Skissen v.49 ser ut så här:

Jag föll direkt för denna skiss, då jag tycker om att placera ett litet foto i överkant av layouten. Jag har verkligen fastnat för det - det blir så snyggt, tycker jag. Och lite ovanligt för min del, då mina foton oftast hamnar till vänster och i nedre delen av layouten. Kul att variera sig lite. :)

Det blev en vintrig layout med snöflingor av pearlmaker och glitterlim som faller ner över sidan. Jag har använt mig av två papper från ett sådantdär journaling block, med olika små formklippta papper i, som man köpte på sig många av för några år sedan. (Making Memories, tror jag.) Skönt att använda lite från scrapförrådet. Sen blev det en söt pebble, en mini doddle (virkad blomma, typ), en stjärn-pin, några stygn och utklippta snögubbar från ett gammalt Maja Design-papper. Lite glitterlim över bokstäverna gav en frostig känsla.

Fotot är på mina söta syskonbarn för några vintrar sedan, tror att det var nov 2004... eller kanske påsken 2005. Borde nog kolla upp det... :/

På bakgrunden till denna layout har jag använt mig av en resist-teknik. Jag tog ett orangefärgat cardstock, en tegelstensmask och dekopagelim. Sen målade jag dit lim i masken med en pensel, ganska tjockt. När det torkat så mistade jag över hela pappret, och sen torkade jag bort färgen från limmet då den inte fastnar där. Just dekopagelim blir väldigt tunt, så därför har misten gått igenom på några ställen. Men det var kul att testa en ny teknik. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar