torsdag 15 december 2011

Skeppare

Då var det dags för Scrapgalens Adventsutmaningen 2011 - Deltävling 4:

Skapa ett alster i snövitt! Jobba med strukturer och endast i vita toner (vi tillåter endast SMÅ detaljer i kontrasterande färg).

Att jobba med strukturer kan t ex innebära att använda Gesso, Modeling Paste, färg eller annat tillsammans med stencils, stämplar, bubbelplast eller fynd från hemmet. Det kan också innebära att du jobbar med olika sorters material som t ex spets, tyg, band eller annat. Vi vill se allt annat än platta alster!

Detta var en jätterolig utmaning! :) Jag har sett några andra som scrappat helt i vitt, och det var något som jag hade tänkt testa länge.

Jag började med att grunda med gesso på ett vitt cardstock. Sen kladdade jag på med mer gesso i en hemmagjord stencil med ett plastkort och höll gesson tjock för att skapa struktur.

Det blev en layout om mig som underskeppare på Svenska Scoutförbundets skuta Biscaya. Tänk att jag har blivit en seglare! :)

Jag rotade runt bland alla mina scrapsaker och la fram allt vitt som jag hade. Så det blev en vit dragkedja (ja, jag vet... där finns några SMÅ icke vita detaljer...), vita minirosor och några andra vita blommor, vita thickers, vita miniknappar, vit floss, ett vitt loppisfynd - en virkad duk och vita halvpärlor.

Ser ni att jag till och med målade ståltråden på miniroserna med vit akrylfärg? Så att det inte skulle finnas något grönt med.

Här syns strukturen som jag har skapat med gesso. Sen har jag använt mig av tekniken som Mija använder då hon gör 3D-stjärnor - det blir ju jätteläckert. Jag sydde några korsstygn också.

Det var jättesvårt att ta ett bra foto på denna layout, så jag visar layouten med lite andra inställningar på fotot också. Så kanske ni ser allt jag skapat runt fotot - det blev nästan som en stjärnhimmel runt omkring.

Som sagt, en jätterolig utmaning! Testa ni också! :)

6 kommentarer:

  1. Sååå fin! Älskar blixtlåset. Liftvarning!

    SvaraRadera
  2. Wow vilken snygg layout! Kul med dragkedjan! Kul att du tävlar med oss! /DT Ulrika

    SvaraRadera
  3. Stoooort grattis till förstaplatsen hos Scrapgalen!! Bra jobbat!!

    SvaraRadera
  4. Grymt snyggt, bara älskar alltihopa, men speciellt de vita gesso-cirklarna!!!

    SvaraRadera
  5. Ååh vilken fin layout! Och så många fina detaljer att titta på! Att använda en dragkedja så där var jättesnyggt! Jag har precis börjat leka med strukturer så din layouten kommer komma väl till användning som inspiration :)

    SvaraRadera