torsdag 8 december 2011

Julafton 2010

Scrapgalens adventsutmaning pågår för fullt. Denna vecka är det del 3 som gäller och den går ut på att tolka Lillblommans inspirerande skiss och så fanns det några regler:

"Skapa utifrån DT Lillblommans skiss! Vi vill att du skapar på jultema men du får INTE använda de traditionella julfärgerna, röd, grön, brun och guld! Du är välkommen med antingen kort eller layout."

Bild lånad från Scrapgalen.

Då jag hastigt och lustigt flyttat till en ny stad, och inte tog med mig några scrapbookgrejer... så kändes denna utmaning lite svår. Men tack vare att jag har en scrapbookbutik rakt över gatan och att min svägerska har en liten scraplåda som jag fick använda fritt så kunde jag knåpa ihop ett bidrag. Jag skrev ut ett foto på färgskrivaren på jobbet, men jag tänkte byta ut det mot ett riktigt foto så snart jag kan.

Det blev en layout om min syster och hennes dotter från förra julen. Jag valde att tolka skissens papper som vimplar, och använde mig av en broderitråd som snirkligt snöre till vimplarna. Sen svävade jag ut lite från skissen, men de streckade stygnen finns ju med på skissen...

Jag använde mig av några söta vinterpapper från Basic Grey som gick i blå/turkost, sen hittade jag en turkos wellpapp i svägerskans låda - och den passade ju perfekt. :) Titeln blev i rosa. Detta var en riktigt härlig färgkombination - vitt, turkos och rosa.

Några rosa rosor, en knapp, spets och ett knallrosa organzaband passade som dekorationer. Sen blev det lite bling och stickels i frostigt blå och glitter.

Kul utmaning! :)

2 kommentarer:

  1. Det blev en väldigt mysig LO trots att du inte hade dina scrapgrejor... Superfin!

    SvaraRadera
  2. Nu har turen kommit till dig i Jonnas pysselstaffett! Jag ger dig temat/ordet Mjuk! Lycka till!

    SvaraRadera