torsdag 1 december 2011

Jag vill ha mer jul

Nästa deltävling i Scrapgalens adventsutmaning är att:

"Skapa ett kort eller en layout med en del utav en julsång på! "

Jag funderade vilken julsång jag skulle välja. En mysig layout med julbelysnig på pappas hus - "I mörka natten i midvintertid", eller....

Det blev en modernare (? .... 1982 var ju ett tag sedan...) julsång. Mer jul med Adolphson & Falk. Den är så fyndig och jag vill verkligen ha mer jul! Särskilt nu när bristen på snö är stor. Jag tänkte ha med ett mysigt kort på en julgran, men i skaparprocessen glömde jag bort det.

Så jag skrev ner delar av texten, och byte ut vissa ord mot bilder istället. Blev riktigt nöjd med resultatet, förutom att jag glömde fotot....

Tusen stjärnor som tindrar, glitter så långt jag ser, av juleljus som glimmar vill jag ha mer!!!

Så ge mig trettio grader kallt, tomtar överallt och en skog av gröna granar. Jag vill ha snötyngda hus, tusentals ljus, kulörta kulor i drivor! :)

Jag vill ha mer jul!

3 kommentarer:

  1. Så häftigt! Kul sång att utgå ifrån, för det är ju verkligen en julklassiker :-)

    SvaraRadera
  2. skitbra! min absoluta favorit jullåt! lyssnar jämt på den när jag sitter och slår in alla julklappar :-) då går den runt runt runt!

    SvaraRadera