onsdag 30 november 2011

Un matin tôt á La Rochelle

En tidig morgon i La Rochelle - ja, så lyder titeln på svenska. I augusti ifjol bilade jag och några vänner ner till La Rochelle. En underbart söt liten stad på fransk atlantkusten. Nästan varje morgon var jag och en till upp och tog en joggingtur. Det var så härligt att vara uppe tidigt på morgonen och se staden vakna till liv. På fotot går jag på den öde stranden och tittar ut över det tomma havet. Snart fylls detta av solbadande turister och seglingsentusiaster. Jag känner ett lugn över bilden.

Det syns fortfarande traktorspår i sanden som någon plattat till, och hela fotot är indelad i ränder - vattnet, horisonten och stranden. Jag har tagit fasta på dessa ränder då jag klistrade fast de mönstrade papprena och spetsarna. Även här har jag använt mig av material från GästDT-paketet från Designat.

Papprena som jag använt är (uppifrån och ner):
Jag ville hålla layouten enkel, med fokus på papprena och foto - så jag nöjde mig en flerfärgad titel och några egengjorda blommor av rörpärlor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar