onsdag 23 november 2011

Pepparkakshus

Scrapgalen har en adventsutmaning som precis har börjat. Det kommer att vara 4 deltävlingar då man kan vinna lotter och presentkort, och på julafton lottas en scrappig julklapp ut bland alla deltagare - spännande! :) Det måste jag vara med på.

I mitt DT paket från Designat för december fick jag med tändsticksask i lite ovanlig form. Vad ska jag göra med denna tänkte jag? Något juligt, i alla fall .... och mysigt...

Det blev ett pepparkakshus. Jag har använt mig av cardstock i olika färger, som jag klippte ut små cirklar av - för att lika non-stop. Lite pilligt, men det blev bra.

Här syns plånet och tändstickslådan på kortsidan av huset. Ena sidan av huset fick två fönster och på den andra blev det ett fönster och en dörr.

Som snö har jag använt mig av pearlmaker i färgen Creme. Så pearlmaker går att använda till annat än att göra egna halvpärlor med. Just denna färgen är perfekt som snö.

Och till sist, en lite stämningsfull bild. Julmys! :)

1 kommentar:

  1. Oj, vad läckert det blev med snön som hänger från takpannorna!
    Fint Sara!

    SvaraRadera