söndag 20 november 2011

Jag fick en kamera!

När min kära kusin, som visade mig den underbara världen av scrapbooking, gifte sig för några år sedan så fick hon och hennes man en systemkamera av släkten.
Hon och hennes nyblivna man fick öppna presenten under middagen, med några uppdrag under tiden. När hon ser vad det är i sista (innersta) paketet, tittat hon upp och ler - sen tar hon upp kameran och utbrister: "Jag fick en kamera! Nej, jag menar: Vi fick en kamera!". En lite felsägning, men ack så rolig.

Detta måste scrappas! :)

Och nu är det gjort! Jag har använt mig av ett cardstock med resist på. Det innebär i det här fallet att de vita ränderna inte tar emot färg. Jag lånade en mask och en "svartvinbärsfärgad" mist av Hanna/Fnyz. (Tack för lånet! :) Sen la jag på gesso efter att misten hade torkat, men utan att torka bort misten från resist-ränderna...då blev gesson rosa... Det var inte riktigt meningen, men, men... Sen fuktade jag en svamp och gnuggade bort gesso och färg från resist-ränderna - och då blev det en riktigt läcker effekt.

Det fick bli lite papper i härliga färger, ett band, en snirklig turkos floss och lite bling och några ursöta fjärilar. (Tack Carina Å för lånet av fjärilsstans :). Söt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar