torsdag 20 oktober 2011

La Cuisine francaise

Förra året bilade jag och några vänner ner till Frankrike och La Rochelle. Jag provade mkt ny mat när vi var där nere, och det mesta var väldigt gott. Kanske inte färskt nyöppnat ostron "au naturelle" - lite som en kallsup... men med lite citron så var det riktigt gott. :)

Jag har scrappat denna sida till dagens teknikutmaningSwescrap. Vi skulle skapa något mat-relaterat, och då tänkte jag att detta blir perfekt. Jag har hållit layouten ganska enkel, då det är så mkt foton på. Titeln är i samma typsnitt som alla mat-ord, men för att den skulle sticka ut lite så blev den i grönt och med 3D-lack på.

Ursäkta bildkvaliten - det är lite svårt att fota med plastfickan.

För länge sedan köpte jag plastfickor till scrapbook-album som är uppdelade i 6 fickor. Lite som gamla tiders fotofickor. Min tanke var att kunna lägga in massor av foton på en sida... och så blev det. :) Tycker att det skapar dynamik i albumet då det blir lite varierade sidor.

Pardon my french, eller vad är det man brukar säga? :/ Jag får be om ursäkt om min franska inte är helt korrekt... men jag försöker ju. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar