tisdag 4 oktober 2011

Klass 1c

Jag skickade in ett bidrag till tidningen Inzpira nr3, till deras scraplift-utmaning. Det var denna härliga LO från min swescrapkollega Mija som skulle liftas.

Bild lånad från Inzpira.

Tyvärr kom inte min LO med i tidningen, med å andra sidan betyder det ju att jag får visa upp den för er nu (och inte om ca 5månader...). :)

Jag inspirerades av silkespappret, blommorna, den röda titeln och den ritade ramen. Jag kladdade ut gesso på silkespappret med en bit kartong för att få lite textur. "Blommorna" eller cirklarna har jag gjort själv genom att vecka en pappersremsa och sedan limma ihop ändarna, och sen trycka den platt (typ).

Det är mitt klassfoto från årskurs 1 som jag har scannat in. Tycker att det är jätteroligt att spara och scrappa. Det väcker så många minnen... tänk vad åren går. Kan ni hitta mig? :) Det som också var lite roligt är att jag fortfarande kommer ihåg för- och efternamn på i stort sett alla, förutom 2st.

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga färger i layouten! Och va snyggt det blev med silkespapper!

    Tack för din goa kommentar i min blogg! :)

    SvaraRadera
  2. Great pages ! The background is really interesting (plastic bag or tissue paper?).

    SvaraRadera