lördag 10 september 2011

Vänner året runt

I denna utmaning ska ni skapa valfritt alster i mini-format. Det kan vara kort, layouter, minialbum eller nåt altrat, bara det är i mini-format.

Jag plockade åt mig några brads-förpackningar när jag var hos en vän och hjälpte henne med hennes bröllopsinbjudnigar förra veckan. När jag såg dem, så tänkte jag direkt på denna utmaning :). Tänk en banner (girlang) med dessa små söta askar. Sagt och gjort!

Jag tog en idé som jag har haft ang en LO: Att scrappa två gruppfoton på mig och mina vänner, fast från olika årstider - med titeln: Vänner året runt.

Kan väl säga att det var ganska pilligt. :) Men då jag använde ganska "stora" foton så hade jag inte så mkt plats för dekorationer.

Fotona är tagna i nyår uppe i Vemdalen och på midsommar på Åland, båda 2011.

Ett litet tips om ni tänkte jobba med en förpackning. Släng inte pappret som sitter i, utan använd det som mall för att klippa ut det papper du vill ha. Och tänk på att använda ett dubbelsidigt papper, då blir det snyggt på både fram- och baksida. :)

Nu är det bara en dag kvar på cybercropen och bara en utmaning kvar för min del. Det bidraget visar jag er imorgon.

1 kommentar:

  1. Vilken underbar idé! Va fint det blev. =)
    Maila mig ang. mönstret, jag har bara hästen men byter gärna den. lubbsen (at) hotmail.com
    Kramar

    SvaraRadera