måndag 5 september 2011

Food?

Webshopen Designat har en Cyber Crop (typ en träff på nätet, en massa utmaningar) som pågår mellan 1-11 sep. Det är 7 utmaningar totalt, och jag har en tanke att göra alla - för då kan man vinna en 2-månaders gäst-DT plats hos dem, och det vore jättekul. :)

Cybercrop - Skiss
I den här tävlingen ska du inspireras av nedanstående skiss och därefter skapa antingen ett kort eller en layout. Du får vrida och vända på skissen hur du vill, men det ska gå att se att du utgått ifrån den.

Så detta är skissen jag inspirerats av. Jag vred skissen 180 grader, och ändrade lite på fotonas placering. Detta är en perfekt skiss, för att använda spillpapper. Och det var exakt vad jag gjorde.

Det är foton på mina syskonbarns kusin i USA. Det är skaldjur till middag, och Benjamin är inte helt övertygad om att det går att äta. Det är en väldigt söt fotoserie, man ser verkligen hur tankarna går i hans huvud. Titta särskilt på hans händer... så söt.

Texten runt kanten på layouten lyder: Summer of 2009 - at the Beach House. We are having shell fish for dinner. Benjamin is not convinced. He seems to be thinking: What are you putting in front of me? Hello?! What is this? Is it alive? Ok, I'll try poking it... it seems to be dead... Food? Are you sure? You're kidding, right? Really, food? I'm not convinced. Just so you'll know - He did eat some, with a little bit of help, and liked it. /Sara

1 kommentar:

  1. Jättehärlig tolkning av skissen!! Gillar all white space och placeringen av fotona!

    SvaraRadera