onsdag 7 september 2011

1934

Designats Cybercrop - Vintage i starka färger
Jag satt och bläddrade i det senaste numret av tidningen scrapbook Etc och där fanns en artikel där de hade scrappat äldre foton i glada färgstarka färger istället för det vanliga "vintage" i lite mer dämpade färger.Lite 50-tals retro feeling.

Så scrappa en layout med äldre foton eller svartvitt foto går också bra ( de behöver inte vara gamla,bara de är svartvita ) och med papper och dekorationer som är färgglada!

Jag valde att scrappa ett foto på min pappa när han var liten. Det är så härligt att dessa foton fortfarande finns kvar, och de är definitivt värda att bevara. Fotot är taget 1934 på min farfar Arvid, pappa Sven-Olof och faster Margit.

Bakgrundspappret är från My Mind's Eye kollektion Life Stories och pappret (svårstavat ord...) heter Memory Calender. Sen har jag använt mig av spillpapper, mestadels från October Afternoon (favoritpapper :). Jag höll den ganska enkel med några utstansade cirklar och fjärilar, och lite bling, tyckte att det passade temat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar