lördag 20 augusti 2011

Hollywoodstjärna

The Weekly Prompts at Cocoa Daisy. Keep it simple!

De har små utmaningar varje vecka hos Cocoa Daisy. Denna vecka var utmaningen att göra en enkel LO, eller kort. Ren och enkel, med mkt "white space". Detta är nått jag har tänkt att testa länge, så självklart hoppade jag på denna lilla utmaning. Och jag blev jättenöjd. :)

Jag beskar fotot ganska rejält, och rundade hörnen. Sen letade jag upp 2 spillbitar som jag skar i samma storlek som fotot, och rundade hörnen för att ge en mjukare känsla. Några välplacerade stygn i lila för att plocka upp färgen i fotot och skapa balans på sidan, thickers och en fleecestjärna till titeln och sen några stjärnor till ditsatta med häftklamrar för "den berömda triangeln". Tadaaa! Detta tog mig knappt en timme - och det, mina damer och herrar, är toksnabbt för min del.














Fotot är taget på min vackra vän på årets midsommarfirande. Hon ser ut som en Hollywoodstjärna i sina glasögon och den frisyren. Fotot har jag fixat lite med i photoshop. Det var en väldigt rörig bakgrund, så jag har gjort min vän i färg och bakgrunden i svart/vitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar