onsdag 20 juli 2011

Stickad Barbieklänning

Jag är uppe hos pappa nu i Hälsingland. Här finns det många saker från min barndom. Det är som att dyka ner i en stor minneslåda.

Jag dök ner i en låda fylld med dockkläder och barbiekläder och hittade denna underbara skapelse. Visst är den fin? :) Jag vet tyvärr inte vem som har stickat denna klänning, men jag minns att jag och min kusin fick varsin, i olika färgskalor.

Om det är någon som blir sugen på att sticka något liknande så kan jag rekommendera er att gå in på www.stickatillbarbie.se. Där finns det jättemånga fina mönster att ladda ner.

4 kommentarer:

  1. Sådana Barbieklänningar stickade min svärmor till mina döttrar för 20 år sedan.

    SvaraRadera
  2. Åh!!! Där kickade du igång min inspiration. Den sidan var helt fantastisk; nu ska här stickas julklappar till dottern :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jodå, en baddräkt blev det första jag stickade till lilla Barbie. Nu är det en kjol på gång ;)
    Det här var kul!

    SvaraRadera
  4. Den Barbie klänningen är riktigt fin. Stickar mycket själv till Barbie.

    SvaraRadera