söndag 3 juli 2011

Som på savannen

Jag har fastnat för skissutmaningar för tillfället. Tycker att det är ett perfekt sätt att få igång inspirationen. Jag scrappade ett bidrag till Cocoa Daisys June Challange.

Och detta är skissen som man skulle inspireras av. Jag vände på skissen, men annars har jag följt den ganska rakt av.

Så för att förklara titeln..... den kanske inte riktigt stämmer med bilderna. ;) Vi är på Biscaya, sommaren 2009. Solnedgången ligger i bakgrunden under mitt pass. En kille står och funderar: "...men om ni tänker er siluetterna av giraffer och elefanter på savannen i solnedgång..." Jag och min skeppare (som precis ska gå och lägga sig, med tandborsten i högsta hugg) börjar spåra lös för att uppfylla hans tanke. :) Behöver jag tillägga att vi var ganska trötta? Men vi hade väldigt roligt.

Än en gång har jag scrappat med spillbitar. Kanske kan av vissa anses lite rörig, men jag la till några fotomattor för att lägga mer fokus på fotona. Cirkeln har jag klipp ut från ett väldigt passande papper, tycker jag. :) Det kommer från ett block, tror jag - så jag vet tyvärr inte vilken tillverkare det är. Jag sparade några strategiskt placerade djur i cirkeln. Sen har jag lagt till lite bling och några korsstygn. Min tanke var även att de rosa bokstäverna ska ta upp färgen i solnedgången.

1 kommentar:

  1. Jamen, nu så ;)
    Det där blev riktigt bra!
    Ha en fin sommar vännen!

    SvaraRadera